Slovenian reissu on nyt tehty. Perjantaina käveltiin tehdasalueella tuhansia askeleita. Toki se rasitti, mutta samalla kyllä sai levätäkin, kun tahti oli varsin leppoisaa. Lauantaina sitten vaellettiin asvalttitietä pitkin kaksi tuntia yhden pysähdyksen taktiikalla. Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta, lämpötila jotain 28. Vettä kului. Illalla sitten vielä noin 9,5 km hölkkä muutamalla spurtilla. Sunnuntai palauteltiin ja käveltiin taas Ljubljanan katuja. Lento kotiin yötä myöden, kotona oli viivästysten jälkeen kello kaksi yöllä.

Maanatai ja tiistai juoksutonta, mutta tiistai oli töitten puolesta yhtä härdelliä. Illemmalla leikkasin vielä nurmikon, vaikkei ole satanut kunnolla moneen viikkoon. Oli vaan voikukat niin ruman näköiset että parturoin ne pois.

Keskiviikkona työmatkalle etelää kohti. Yövyn Nivalassa, joten Pyssymäki oli varsin houkutteleva vaihtoehto, varsinkin kun tuuli oli melkoinen. Hölkkäilin Pyssymäellä vajaa 6 km, etsiskelin muutaman geokätkön. Polkuja jouduin tallaamaan eli vaikka kilsat olikin vähäiset niin rasitusta tuli. Liikaakin ehkä? Joka tapauksessa reissu on tehty. 

Nyt on edessä torstai ja perjantai ilman suurempia rasituksia. Perjantaina lennämme keskellä päivää Helsinkiin, jossa pitää varoa kävelemästä liikaa. Laiva lähtee kello 17, perillä satamassa lienemme kello 16 korvilla. Nelisen tuntia menee matkalla rautatieasemalta Silja Linen terminaaliin. 

Tukholmassa odottaa hellejuoksu. Luvassa on noin 30 asteen kuumuus, mutta onneksi järjestäjillä on kokemusta hellekisojen järjestämisestä. Reitille on järjestetty juoma-asemia normaalia enemmän ja suihkujakin on noin 20 kpl. Oikeastaan nuo suihkut pitäisi nimetä toisella tavalla, koska niisä lentää sellainen vesisumu, olisko sumutusasema parempi nimi ;). No, ei meitä sumuteta.....

30 asteen lämpötila aiheuttaa kaikille tavoitteista tinkimistä, niin minunkin tapauksessa. Olen tyytyväinen. 4 tunnin aikaan, plus-miinus jotain. Kai minä kuitenkin eka kympin koetan vääntää 5.40-tahtia ja jos se tuntuu olevan liian hidas vauhti niin olkoon. En kiristä. Kiristän sitten 35 km jälkeen jos on varaa. Hieno suunnitelma, eikö? Ei muuta ko lappu rintaan ja kohti katkeamispistettä....