Portugalissa ajettiin F1-veneitten MM-osakilpailu 4.5.2008. Kisa käytiin Algarven maakunnassa Portemaossa.  Matkusimme kisapaikalle lentäen. Vappupäivän iltana lensin Helsinki-Vantaalle. Yövyimme lentokentällä hotellissa. Aamulla matka  jatkui Brysseliin, josta oli lento Faroon. Faro on lähin lentokenttä kun Portemaoon ollaan menossa. Saavuimme Portemaoon joskus neljän jälkeen iltapäivällä. Menimme suoraan kisapaikalle, siellä varikolle minne meillä oli vippari-liput. Oli mukava katsella mitä varikkoalueella tapahtuu.

Aika-ajot ajettiin lauantaina. Seliöllä oli vähän huono tuuri kun eka moottori sippas ja toisessa aika-ajossa kaatui vene. Sami oli aika-ajon seitsemäs vain kymmennyksen päässä kuudennesta sijasta, millä olisi päässyt hakemaan paalupaikkaa.

Kisassa Sami oli maalissa kolmas, mutta hänelle lyötiin kierros lisää koska hän oli ajanut päin poijua. Harmi juttu, jäi palkintopalli saavuttamatta pikku virheen takia.

Portemao oli mukava kaupunki. Sinne voisi mennä uudelleenkin joskus, vaikkapa perheen kanssa. Hiekkaranta oli hyvä alusta juosta, kävinkin pari kertaa lenkillä aamusella. Rannasta kuva...